Monday, October 13, 2008

Syabas YB Dato'Mukhriz

Syabas kita ucapkan kepada Mukhriz yang melayakan beliau bertanding untuk kerusi Ketua Pemuda Malaysia selepas mendapat 40 pencalonan dan melepasi kelayakan minimun.Calon jiga perlu mendapatkan 20% atau 38 pencalonan untuk melayakkan beliau bertanding.

Pencalonan itu daripada Bahagian Ipoh Barat, Jerlun, Besut, Kimanis, Alor Star, Cameron Highlands, Kota Melaka, Tasek Gelugor, Bukit Gelugor, Teluk Intan, Pagoh, Pasir Gudang, Kalabakan, Langkawi, Kuantan, Rasah, Jelebu, Jempol, Lipis, Bentong, Tenggara, Padang Rengas, Subang, Kampar, Kota Belud, Tuaran, Permatang Pauh, Bagan, Pokok Sena, Batu Pahat, Padang Serai, etiawangsa, Simpang Renggam, Kulai, Tebrau, Bakri, Sepanggar, Beaufort, Gombak dan Kuala Selangor.


Manakala Khairy Jamaludin pula mendapat 19 pencalonan setakat tarikh 13 Okt 08. Bahagian yang mencalonkan Khairy ialah Machang, Pengkalan Chepa, Ketereh, Silam, Bandar Tun Razak, Bagan Datoh, Beruas, Bachok, Raub, Rompin, Bagan Serai, Gelang Patah, Pontian, Parit Buntar, Kota Kinabalu, Johor Bahru, Bayan Baru, Keningau dan Sepang.

Ini juga menunjukkan bahawa Pemuda UMNO mahukan perubahan. Ini juga baik untuk perkembangan parti dan disamping itu perubahan ini juga menunjukkan bahawa ahli UMNO juga telah menyatakan pendirian mereka.Syabas kepada Mukhriz yang berjaya untuk bertanding Ketua Pemuda Malaysia.

No comments: