Friday, September 19, 2008

GENTING

Asalamualaikum semua dan salam sejahtera.

Pada kali ini apa yang kita lihat daripada 16 September 2008 yang lepas Dato Seri Anwar Ibrahim telah berjaya mewarwarkan bahawa beliau akan mjenjadi Perdana Menteri Malaysia yanmg ke 6. Detik debaran ini berlaku dan seluruh dunia menyaksikan kepincangan Pilitik di Malaysia.

Ini semua berlaku apabila kita tidak berwaspada menjaga kepentingan Bangsa kita, dan ini adalah akibat daripada kecuaian kita dan perpecahan orang-orang Melayu khususnya. Dalam kita berada dalam keadaan selesa kita lupa menjaga kepentingan orang-orang Melayu. Contoh di Perak kuasa telah djatuh ke tangan bangsa asing (bukan Melayu) yang ada dalam kerajaan sekarang ini terdapat 2 Melayu (Exco) pun telah terlibat dalam Rasuah. Semasa kita memerintah adakan kita ingat semua ini akan berlaku? Kita memandang rendah orang-orang Melayu apabila dapat Projek atau sesuatu Kurnian Kerajaan Negeri pada waktu itu berikan atau JUAL kepada bangsa asing.

16 September 2008 ini jika berlaku kita akan melihat Bangsa Melayu Di Jatuhkan. Kita agak bernasib baik kerana 16 September 2008 tidak berlaku.. Akan tetapi satu pengajaran dan panduan kepada kita agar ORANG-ORANG MELAYU PERLU BERSATU. Raja-Raja kita telah terbukti masih sayangkan bangsanya. Contoh di Perak Hanya Orang Melayu sahaja yang boleh menjadi Menteri Besar. Tetapi sayang Menteri Besar sekarang seolah-olah boneka kepada bangsa asing, yang mana tidak dapat membuat sebarang Keputusan melainkan dapat kebenaran daripada Ahli-Ahli Exco. Di PKNP sebarang keputusan bukan perlu mendapat MB Consern akan tetapi EXCO Consern. Adakan Menteri Besar benar-benar berkuasa?

Di manakah yang di katakan seorang yang memperjuangkan ISLAM? Ini lah masanya untuk kita bersatu padu, berganding bahu untuk BANGSA, AGAMA DAN NEGARA YANG KITA CINTAI....

No comments: