Tuesday, April 3, 2012

APRIL FOOL......... BAHAGIAN 3

Asalamuaalaikum,


Salam kepada sahabat sahabat sekelian, sambungan daripada penyamun-penyamun yang mana rakyat Perak di 'APRIL FOOL' sepanjang tahun.


Mula-mula seperti artikel sebelum ini, penubuhan Yayasan Bina Upaya dan Institute Darul Ridzuan, Kali ini penubuhan Menteri Besar Incoperation atau lebih dikenali dengan MBI ( ini bukan MBI 'Majlis Bandaraya Ipoh' )


Persoaalan apakah tujuan GLC ini di tubuhkan? Bukankan banyak GLC-GLC kerajaan Negeri yang sedia Ada. Ini jelas menunjukkan mereka-mereka sudah berniaga dengan menggunakkan Kuasa yang mereka ada. Apa function MBI ini? Untuk makluman semua mulai sekarang semua pengurusan dan pembekalan pasir-pasir dan Tanah Merah kene melalui MBI. Maknanya rakyat yang berniaga pasir tidal boleh lagi memohon, permohonan yang dahulunya mudah sekarang sudah menjadi sudah, kerajaan Negeri seumpama menutup rezeki terutama orang-orang Melayu.


Apakah penubuhan MBI ini membantu Rakyat? Atau pun Mereka menyamun untuk diagih-agihkan kepada Penyamun-penyamun. Sudah cukup dengan Balak, Kuari dan pelbagai lagi diluluskan kepada ketiga tiga GLC yang di tubuhkan pada zaman Zambry ini, Apa sudah jadi dengan PKNP, Yayasan Perak, SADC? ( SADC ini Salimin SUPOL MB menjadi Lembaga Pengarah)


Jelas penyamun-penyamun yang berada di atas ini sekarang memperluaskan Empayar Perniagaan dan menidakkan hak-hak Rakyat Negeri Perak. Mereka ini pada PRU yang lepas berjanji kepada Rakyat until menjadi hamba kepada mereka dengan meminta undo pada rakyat. Apabila AMANAH yang di berikan mereka ini mementingkan DIRI SENDIRI dan Kroni-kroni yang sudah sememangnya kaya raya.


Wasalam


PS: kita menangkan BARISAN NASIONAL kita tolak pemimpin yang mementingkan diri mereka sendiri. PEMIMPIN YG PERLU DIUBAH BIKAN PARTI YANG PERLU DI UBAH..Diharap selepas PRU biar mereka-mereka ini duduk di putrajaya kita halau drp Negeri Perak ini.


Published with Blogger-droid v2.0.4

No comments: