Tuesday, May 20, 2008

TUN 'M' Keluar UMNO

Satu berita yang amat sedih apbila Tun Mahathir keluar daripada UMNO. Pandangan saya ini satu pengorbanan seorang pejuang yang sanggup keluar parti UMNO kerana merasakan bertanggungjawab. Kerana ini adakah kita masih tidak sedar kita telah merempat di negara kita sendiri.

Apa yang kita lihat pengorbanan Tun Mahathir adalah kerana tidak sanggup lagi melihat UMNO itu hancur. Pada satu ketika dulu UMNO lah yang menghalang MALAYAN UNION, mempertinkatkan taraf hidup orang-orang Melayu dan MeMEDEKA Malaya.

Sekarang ini mungkin daripada pandangan Tun Mahathir UMNO sudah tidak relavan lagi. Tetapi adakah tindakan Tun Mahathir ini dapat melakukan perubahan? Apa yang kita harap ianya akan merubahkan sesuatu yang baik untuk kita semua. Benar kata-kata Tun Mahathir mungkin kepada negeri-negeri yang diperintah oleh kerajaan BN tidak merasakan tekanan ini semua. Tetapi kami sebagai rakyat Perak merasakan tekanan yang begitu drastik sekali.

Apa yang kita lihat UNMO itu perlu berubah dan diubah daripada membela nasib KRONI-KRONI atau nasib ORANG-ORANG MELAYU KHUSUSNYA. Memperjuangkan nasib orang-orang Melayu itu kenalah di utamakan. UMNO itu perlu di reform kepada perjuangan asal. Tun Mahathir telah keluar daripada UMNO kerana tidak tahan akan pucuk pinpinan tertinggi.

Adakah UMNO masih memperjuangkan perjuangan asal???

No comments: