Thursday, November 6, 2008

Ahli Parlimen Ipoh Barat M.Kula mahu tukar nama Jalan Silibin?

Baru-baru orang-orang DAP telah turun ke di jalan Silibin, yang di hadiri oleh AHLI PARLIMEN Ipoh Barat M. Kula, yang mana mahukan Jalan Silibin namanya ditukar kepada alan P.Pato. Mendiang P.Pato ini pernah menentang Dato Samy Vellu di Sg.Siput dan P.Pato ini kalah di Sg.Siput.Kita semua sedia maklum nama Jalan Silibin ini menggunakan nama Jalan Tempatan bukan menggunakan nama colonial atau nama-nama Jalan Inggeris. Apabila soalan ini di tanyakan kepadanya beliau tidak dapatmenjawab persoalan saya.

Lalu mereka terus beredar daripada situ.Mereka ini melawat kedai-kedai yang berada di Jalan Silibin dan mahu mendapatkan persetujuan mereka yang mahukan pertukaran nama Jalan.

Apakah perlunya nama Jalan ini ditukar? Siapakah P.Pato ini? Apakah jasa-jasa beliau sehingga Ahli Parlimen M.Kula sanggup turun padang untuk mendapatkan sokongan daripada penduduk sepanjang Jalan Silibin. Ini juga berlaku di kawasan lain yang tidak pasti, tetapi yang pasti mereka ini bukan sekadar mencuba di Jalan Silibin sahaja maha berlaku di kawasan yang lain, berdasarkan daripada laporan orang-orang DAP yang bersama Ahli Parlimen M.Kula pada ketika itu. Mereka ini ada terlepas cakap bahawasanya mereka ini ada membuat percobaan di kawasan lain yang mana Lokasinya tidak di ketahwi.

Inilah akibat apabila kita cuai,bangsa lain memerintah negeri yang kita cintai ini, sehingga DAP begitu berani datang dan ingin menukar nama Jalan dan sebagainya. Mereka ini sekarang masih menguji tahap kesabaran orang-orang Melayu. Ini pada pandangan saya keadaan ini adalah kritikal apabila hak kita dicabul dan di rogol. Apabila kita mempertahankan hak-hak kita mereka kata kita memainkan isu-isu sensitif. SIAPA YANG BERMAIN DENGAN API? INGAT API BILA KECIL IANYA MENJADI KAWAN, TETAPI BILA BESAR IANYA MENJADI LAWAN. Contoh Dato Ahmad Ismail, dia menceritakan sejarah yang lampau,ketika Pilihan Raya Kecil Permatang Pauh dan perkara ini benar-benar berlaku. Beliau hanya mempertahankan SEJARAH....Akan tetapi kita korban seorang pejuang yang kononnya mempermainkan isu-isu sensitif. Siapa yang mulakan? Mereka ini tidak sedarkan diri hanya menumpang di Negara Orang. Mereka Ini sebenarnya bukan rakyat Malaya pada satu ketika dahulu, mereka ini rakyat British. Kerana kerajaan sebelum Merdeka yang membawa mereka ini.

Isu-Isu nama-nama jalan ini di mulakan di Pulau Pinang. DAP sewenang-wenangnya meukar papan tanda tulisan Jawi ke tulisan Bahasa Cina. Kemudian di ikuti dengan Selangor Teresa Kok begitu berani menukar tulisan Jawi ke Tulisan Cina. Sekarang ini Perak pula malahan lagi teruk dengan ingin menukar Nama Jalan pula.

Ini amat menyedihkan apabila MB daripada kalangan Parti PAS yang hanya boneka kepada DAP.(AL-Maklum yang sebenarnya memerintah Perak ini adalah Anak Cina, Ibunda MB Ir Nizar adalah daripada keturunan Cina.)

Kita semua tahu calon-calon daripada kalangan UMNO di Perak ini,tidak kalah, UMNO hanya kalah 7 kerusi DUN dan MENANG 28 Kerusi DUN, manakala MCA hanya dapat 1 SAHAJA kerusi DUN, MIC kalah, Gerakan pun Kalah. Sebenarnya MEREKA INI YANG KALAH......Mereka ini gagal menawan hati bangsa mereka. Akan tetapi apabila kita berada di satu bendera (BN) kita bersama bertanggungjawab di atas kekalah BN Perak dan tidak menunding jari kepada sesiapa. Tetapi sekarang ini mereka menunding jari kepada kita pulak walhal kita menang.

Jadi bersatulah BANGSA KU.....Insyallah kita akan cermerlang jika kita bersatu Hati...

DARAH DAN MARUAH........DARAH PEMUDA, MARUAH BANGSA..........

Hidup MELAYU
Hidup MALAYA...

No comments: