Friday, May 15, 2009

MENGAPA KITA PERLU BUBARKAN DUN? IKUT TELUNJUK DAP?

Asalamualaikum & Salam sejahtera

Adakah tindakan pembangkang yang ingin mengbubarkan Dun adalah tindakan yang bijak? Apa yang kita lihat ini adalah satu lagi taktik pembangkang khusus kepada DAP yang mahukan Tempat MENTERI BESAR di kalangan parti DAP. Jika pembubaran Dun Nizar Bintang 3 sudah pasti tidak akan menjdi MB, yang pasti DAP akan meletakkan calon Melayu bertanding di atas tiket DAP,

Maka si Nizar ini pula yang sudah HABIS MADU SEPAH DIBUANG. Si Nizar bintang 3 sudah tidak berguna lagi. Mengapa pula kita mahu mengikut telunjuk mereka-mereka ini? Sedangkan huru hara yang berlaku di Perak ini datang dfaripada mereka. PAS juga yang menjadi BODOH mengikut telunjuk DAP.

Jika kita bubarkan DUN maka telah mengikut telunjuk mereka dan kita DERHAKA KEPADA DYMM SULTAN kita. Sultan adalah tonggak kepada orang-orang Melayu akan tetapi DAP telah mengajak PAS & PKR untuk menghina raja-raja kita. Kita jangan mengikut telunjuk DAP ini kerana mereka sendiri tidah menghormati Raja-Raja kita.

Apakah melayu-melayu didalam PAS & PKR buta & bodoh, sehingga sanggup mengikut telunjuk Cina & India ini? Mereka ini asalnya pendatang yang hanya menjadi KULI kepada orang-orang Melayu. Si Cina yang datang ke Tanah Melayu ini asalnya Melombong & berdagang, yang si India nio pula yang kita suruh berkerja di Estet. Mengapa kita memperjudikan Maruah Bangsa & Raja-Raja kita.

Contoh kitra lihat di Negara Jiran kita Thailand, rakyat mereka begitu hormat dengan Raja mereka sehinggakan Gambar Raja mereka tidak boleh ditunjuk dengan jari, Kita boleh di tangkap oleh pihak berkuasa mereka jika berbuat demikian.

Jika kita perhatikan Pcahan parti-parti yang menang dalam pilihan raya yang lalu

UMNO 27 kerusi
DAP 18
PKR 7
PAS 6
MCA 1

Dalam kedudukan diatas parti manakan yang mendapat sokongan rakyat? Cuba kita fikir-fikirkan. ALLAH mengurniakan kita dengan akal yang di terletak di dalam kepala bukan di kepala lutut. Jadi dalam geraf di atas siapakah yang anda rasa layak memerintah?

Mengapa kita perlu bubarkan DUN? Ini juga satu pembaziran WANG RAKYAT dan sudah pasti jika kita ikutkan telunjuk DAP ini dalam masa 20 tahun MALAYSIA INI AKAN JADI REPUBLIK OF MALAYSIA. Se4lamatkan kan Malaysia dari pada cengkaman DAP, DAP (Komunis Morden) ini juga akan menghancurkan bangsa melayu, yang terus layu jika tidak dipertahankan....

6 comments:

Unknown said...

hang nie bodohlah..buat malu aje orang melayu...masih racist...

Anak Melayu!!! said...

ADLOF? DUKAN DAH MATI KE????

Mohd Sufian said...
This comment has been removed by the author.
Anak Melayu!!! said...

dh kalah nk bubar dun pulak. Cam bebudak. Bile dh ilang majoriti dlm dun. Bebetul x malu. Dah la ari 2 kene halau ngan DYMM SULTAN. Semasa kekanda baginda mangkat. Nizar bintang 3 komunis moden. Jejaga kita di jajah kembali.

melayu sejati said...

hamba slalu mengimpikan org2 umno ,pas dan pkr bergabung demi memertabatkan bangsa melayu. dmana bumi dpijak d situ langit djunjung !!

yusraime said...

Adolf bangang!!!
Puak-puak Melayu PR ni memang bahlol. Hang kata Melayu UMNO racist.Cuba hang renung2 sat. Adakah dengan menegakkan hak tu racist? Apa yang aku nampak skrg ni, Melayu semakin berusaha untuk menjadi Malaysia tapi Cina dah semakin menjadi China dan India dah menjadi semakin India. Cuba hang gertak sikit je nak tutup SJKC dgn SJKT aku confirm Cina dan India akan menyalak memprotes. Tak kira la depa ni Cina DAP ka,Cina MCA ka,India PKR ka,India MIC ka.Puak2 Melayu dalam PR sibuk nak jaga kebajikan kaum lain sedangkan kebajikan kaum sendiri hangpa gadai semata2 nak menunjukkan yang orang Melayu dalam PR ni tak racist.Pegi mampus la sama korang.Orang Melayu sekarang ni dah sedar sapa yang betul2 memperjuangkan hak Melayu.