Monday, May 18, 2009

PKR lancar kempen kembalikan hak rakyat Perak? dan Anwar Ke Amerika?

PKR (Parti Kelirukan Rakyat)akan melancarkan kempen penerangan konon "Kembalikan pada Rakyat"pada jam 9 malam ini di Taman Medan, Petaling Jaya Selatan (Dataran Pasar Malam), PJS 2D/7 (Markaz PAS PJS).

Diberitakan DSAI akan mengetuai ceramah tersebut. Mereka mereka ini tidak sedar jika 19 September 2008 berlaku adakah DSAI akan juga bubarkan Parliment, bile colik MP-MP kite tak ngape ek?

Pembangkang perlu akur dengan DYMM Sultan Perak, Bubarkan dun bukan 1 jalan penyelesayan. Macam yang kita sedia maklum

UMNO =27 kerusi DUN
DAP =17 Kerusi DUN
PKR = 6 Kerusi DUN
PAS = 6 Kerusi DUN
MCA = 1 Kerusi DUN
BebaS = 3 Kerusi DUN (yang menyokong BN)

Apa pembangkang ni tak tau kira ke? Apasal depa ni BODOH sangat, bile kita sebut ja Politik cam kata orang Putih "IT ALL ABOUT NUMBERS". Pada sesiapa yang akan mengikuti depa ni BODO, ikut telunjuk Cina, Lagi BODOH si DSAI. Melayu bodo yang nak jadi PM konon-konon.

Amik Datuk Anifah Aman dah pecah lobang yang mana si DSAI pun dah pernah offer dia sebagai Timbalan Perdana Menteri,dan dah dengar khabar si DSAI akan berlepas ke Washington D.C, Amerika Syarikat pada 25hb Jun 2009, nak terangkanlah kat Amerika ni. Al-maklumla LOBANG DAH PECAH.

KIembali kepada kemelut di Perak, diatas tu terang dan jelas bahawa daripada perkiraan UMNO adalah parti yang mendapat sokongan lebih daripada Rakyat Perak. Kalu nak bubar DUN, bubar sekali kat Pulau Pinang, Kedah, Selangor dan Kelantan, baru steady. Ini hal Perak orang-orang bukan negeri Perak pulak nak tentukan SIAPA DEPA NI. Orang Perak ke? Adakan kita orang-orang Perak pernah menggangu Negeri depa ni, yang sebok kat Perak ni kenapa. oiiii kome jaga la Negeri kome JANGAN LA SEBOK-SEBOK HAL-HAL KAT PERAK NI.

3 comments:

melayu sejati said...

sy bukan dr mana2 parti tp pd pendapat sy cara yg dgunakan bn utk mengambil alih kerajaan perak adalah tidak betul,terlalu gelojoh sgt dan byk kesilapan.bg sy utk mereda kan seluruh rakyat perak adalah baik diadakan election skali lg.bn sebuah parti yg kuat, sy yakin pasti akan mendapat mandat.biar depa suma diam trus....

Anak Melayu!!! said...

A'skum, ok pertama saya memang mempertahankan seperti sebab-sebab berikut.
1) mengapa kita perlu mendengar pada suara minoriti?
2) Kerajaan manakan yang lebih MELAYUnya?

Anak Melayu!!! said...

3) Bukankan PAS mempeerjuangkan ISLAM?

fikirkan dalam keranjaan BN kita ada 27 kerusi UMNO (solit Melayunya)
1 kerusi MCA
3 Bebas (2 Melayu 1 Cina)

bukankan kerajaan ni sekarang solit yg di kuasai oleh orang2 Melayu?

Tentang sedara yang menyatakan pembubaran DUN. Adakah rakyat Perak sendiri yang mahukan pembubaran DUN atau bukan Rakyat Perak maksutnya orang2 luar daripada Perak. Depa jaga negeri depa 2 kami orang2 jati Perak tidak pernak kaco negeri depa tu Yeop.

Kita fikirkanlah yang berpecah orang2 Melayu, bangsa lain bersatu, sekarang iuni depa lak jadi penentu....